Kullanılan Bir İlaç Bebeklerin Kusurlu Doğmasına Neden Olmuş Olabilir

Fransa’da yapılan ve Ulusal İlaç Güvenliği Kurumu tarafından ortaya çıkartılan bir Valproat adındaki ilaç, ne yazık ki binlerce bebeğin kusurlu doğmasına neden olmuş olabilir. Fransa Ulusal İlaç Güvenliği Kurumu tarafından yapılan araştırma sonucunda epilepsi ve bipolar bozukluk tedavisi için kullanılan ilaç ne yazık ki 4 bin 100 bebeğin kusurlu doğumuna neden olabileceği belirtildi.

İlaç 1967 yılından bu zamana kadar da kullanılıyor devam etmiş. Bu ilacı kullanan hamilelerin bebeklerinin eksik gelişim ya da kusurlu oluşumla doğma ihtimali normalin dört katı olarak ölçülmüş. Ekipten Mahmoud Zureik “Çalışma, Valproat’ın yüksek oranda teratojenik* riski olduğunu ortaya koydu” dedi.

*Teratojenik ifadesi: Embryonal gelişimi etkileyen ve embryoda çeşitli anomaliler ortaya çıkaran toksik maddelere verilen isim olarak geçmektedir.

İlaç ve yabancı maddelerin anne karnından plasenta yoluyla bebeğin dolaşımına geçmesi sonucu bebekte biçim bozuklukları ve noksan gelişme sonucu kendini gösteren bozukluklara “teratojenik etki” deniyor. Bu nedenle, Doktorlara bu ilacı hamile ya da çocuk doğurmayı planlayan kadınlara vermemeleri gerektiği konusunda uyarıldı.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Kullanılan Bir İlaç Bebeklerin Kusurlu Doğmasına Neden Olmuş Olabilir

0